A szövegírás és a szövegszerkesztés közötti különbség
A szövegíró, a tartalomíró és a szövegszerkesztő ugyanaz vagy ezek különböző tevékenységi területek? Már sejtheted, hogy mindháromnak más-más a fókusza. De mi is pontosan a különbség a tevékenységek között? Elmondjuk!

- Ki az a szövegíró?
A szövegírás gyakran magában foglalja a történetmesélést, az emlékek felidézését és a közönséggel való személyes kapcsolat kialakítását, hogy végül meggyőzzük őket arról, hogy hasonlóan gondolkodjanak vagy cselekedjenek.
- Ki az a tartalomíró?
A tartalomírók általában hosszabb szövegeket írnak, például blogcikkeket, útmutató szövegeket, honlapok céloldalait, online brossúrákat, útmutatókat, magazincikkeket vagy e-könyveket. A legtöbb esetben a szövegeket a keresőmotorok számára optimalizálják, és bizonyos irányelveket követnek annak érdekében, hogy a keresőmotorok megtalálják őket. A tartalomírók kulcsszavakat, speciális címszavakat, meta leírásokat és más fontos attribútumokat használnak, hogy a szöveg vonzó legyen az olvasó és a keresőmotor számára is.
A tartalomíró szerkesztői tevékenysége tehát mindig a marketing - különösen az online marketing területéhez kapcsolódik -, a tartalomnak hozzáadott értéket kell teremtenie.
- Mi az a szövegszerkesztés?
A szövegszerkesztés a szöveg átdolgozásának és szerkesztésének szintjére utal, ahol további különbséget teszünk a szerkesztés és a lektorálás között. Bizonyos körülmények között azonban a szövegek átfogalmazását és újraírását is jelentheti.
Miben különbözik a lektorálás a szerkesztéstől? A lektorálás az írásjelek, a helyesírás és a nyelvtan javítását foglalja magában, míg a szerkesztés kiterjedtebb, és magában foglalja a stilisztikai felülvizsgálatot is. Azt is mondhatjuk, hogy a lektorálás a formai hibákra, a szerkesztés pedig a formai és tartalmi hibákra összpontosít.

Rövid áttekintés
1. Szövegíró
Szövegíró, aki rövidebb szövegeket ír, például reklámokat, szlogeneket, hírleveleket és termékleírásokat. A SEO fontos szerepet játszhat.
2. Tartalomíró
Hosszabb szövegeket írnak, például cikkeket, blogokat vagy a közösségi médiában megjelenő posztokat. A tartalomírók fontosnak tartják a keresőoptimalizálást (SEO).
3. Szövegszerkesztő
Ez magában foglalja a szöveg átdolgozásának szintjét is, ahol különbséget kell tenni a lektorálás és a szerkesztés között.
Új projekteket tervezel a marketing területén? Vedd fel velünk a kapcsolatot!