Blog

"Minden, ami fordítás"

Az e-mailek forradalmasítják a magán és üzleti kommunikációt, ezért az üzleti e-mailek helyes kezelése egyre fontosabbá válik. Az e-mailek mindenütt jelen vannak, különösen a munkahelyi környezetben, mégis az érintettek közül sokan számos formai hibát követnek el ezekben. De ne aggódj, mert van néhány tippünk, hogyan kerülheted el a hibákat,...

A különböző célpiacokra történő nemzetközivé válás számos kihívással jár. Az anyanyelvi fordító által végzett lokalizált fordítás mellett a keresőmotorok részéről is vannak követelmények, hogy a létrehozott tartalommal nagyon jó helyezéseket érhessünk el. A SZALLASZ Fordítóirodától kiváló minőségű fordításokat kapsz, amelyek pontosan a célpiacra...

Bizonyára ismerős a helyzet: le kell fordíttatnod egy fontos dokumentumot, például egy beszámolót vagy egy szerződést, de teljesen biztos akarsz lenni abban, hogy a fordítás 100%-ban pontos. A fordítóiroda kiválasztásakor a legolcsóbb megoldás nem feltétlenül jelenti azt, hogy a fordítás hiányos vagy hibás lesz, de valószínűleg ismerős a mondás: ...

Üzleti levelek, évértékelések, szerződések. A szövegírás szinte mindenki számára a napi rutin része. Ha a dokumentumok belső használatra készülnek, a gépelési hibák talán még megbocsáthatók. Bosszantóvá válik azonban, ha az ügyfelek vagy üzleti partnerek hibás szövegeket kapnak. Az ilyen kínos esetek elkerülése érdekében nagyon fontos, hogy...

Ha el szeretnéd érni a nemzetközi vásárlókat a weboldaladdal - és ezeket a potenciális vásárlókat értékes meglévő vásárlókká akarod alakítani -, akkor nem kerülheted el a professzionális weboldalfordítást. A Carleton Egyetem kutatói megállapították, hogy általában kevesebb mint egy másodperc határozza meg, hogy a felhasználó marad-e a weboldalon...

Gyakran fordulnak hozzánk azzal a kéréssel, hogy fordítsuk le az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF). De vajon szükséges-e egyáltalán ennek a fordítása? A vállalatok nap mint nap foglalkoznak ezzel a kérdéssel, amikor terjeszkedni kívánnak és nemzetközi üzletet szeretnének folytatni. Éppen ezért összegyűjtöttünk néhány tényt a számodra.

A fordítások sok vállalkozás esetében a nem kedvelt költségekhez tartoznak. Miközben a marketingkampányok, a webtervezés, a nyomtatványok és a meetingek kiadásainak fix helyük van a költségvetési tervben, addig a fordítások mostohagyermekként állnak a megtakarítási intézkedések fókuszában. A kihívás így szól: ezen lehet pénzt spórolni, de hogyan?

Bevallom, nagyon örülünk, hogy elbúcsúzhatunk egy olyan időszaktól, amelyben nagyon nehéz volt örömet találni. Inkább határozottan a jövő felé tekintünk. Bár sok sikert is elkönyvelhettünk, a 2020-as számot mégiscsak olyan gyorsan el akartuk felejteni, amilyen gyorsan csak lehet. Újra akartuk kezdeni és mindent másképpen átélni, ahogy minden más...

A magyar nyelv tele van jövevényszavakkal. A hétköznapi beszédünk hemzseg a török, a szláv, a latin és természetesen a német eredetű kifejezésektől. Olyan sok van ezekből, hogy rengetegről nem is tudjuk, hogy nem magyar az eredete. Nézzünk most erre három plusz egy példát.

A globális cégek reklámozása kapcsán mikor a különféle piacokra vonatkozó marketing- és reklámszövegeket fordítják, különös figyelmet kell fordítani az eltérő kulturális referenciapontokra és társadalmi konvenciókra. Ezt lokalizációnak hívják, amelyet sok vállalat nagyon komolyan vesz. De mi történik, ha elhanyagoljuk a lokalizációt más piacok...

"A siker a minőségben rejlik." Ezt könnyű mondani, és még könnyebb bizonyítani, hiszen a jó fordítás könnyen eljut a közönséghez, és megfelelően terjeszti a kívánt üzenetet. De mégis hogyan lehet felismerni a profi fordítást? Mi fontos, mit kell figyelembe venni?

Egy weboldal más nyelvre történő fordítása új perspektívát jelent egy vállalat számára. Fontos, hogy az első vevők megszerzése előtt először arra koncentrálj, hogy meglévő szövegeidet a megfelelő szakemberrel fordíttasd le.