Blog

"Minden, ami fordítás"

A magyar nyelv tele van jövevényszavakkal. A hétköznapi beszédünk hemzseg a török, a szláv, a latin és természetesen a német eredetű kifejezésektől. Olyan sok van ezekből, hogy rengetegről nem is tudjuk, hogy nem magyar az eredete. Nézzünk most erre három plusz egy példát.

A globális cégek reklámozása kapcsán mikor a különféle piacokra vonatkozó marketing- és reklámszövegeket fordítják, különös figyelmet kell fordítani az eltérő kulturális referenciapontokra és társadalmi konvenciókra. Ezt lokalizációnak hívják, amelyet sok vállalat nagyon komolyan vesz. De mi történik, ha elhanyagoljuk a lokalizációt más piacok...

"A siker a minőségben rejlik." Ezt könnyű mondani, és még könnyebb bizonyítani, hiszen a jó fordítás könnyen eljut a közönséghez, és megfelelően terjeszti a kívánt üzenetet. De mégis hogyan lehet felismerni a profi fordítást? Mi fontos, mit kell figyelembe venni?

Egy weboldal más nyelvre történő fordítása új perspektívát jelent egy vállalat számára. Fontos, hogy az első vevők megszerzése előtt először arra koncentrálj, hogy meglévő szövegeidet a megfelelő szakemberrel fordíttasd le.